Elsien Gringhuis

Elsien Gringhuis is een duurzaam high-end kledinglabel met 100% lokale productie.

20190913_Elsien_Freya_Winkel-6463
20190602_SEG_LOOKBOOK_B03_CH03-884
''alles is made to order''

Van ontwerp tot uiteindelijk product, bij Elsien Gringhuis zit duurzaamheid overal in verweven. Dat houdt in dat de ontwerpen tijdloos zijn en daarom ook doorlopen, dus NIET seizoensgebonden. Ook heeft het label een bijzonder groot leeftijdbereik (20-80).  

Alle materialen worden zorgvuldig uitgezocht, worden voor 90% in EU geproduceerd en zijn allemaal duurzaam en diervriendelijk. De productie is 100% lokaal met behulp van vakmensen die Elsien zelf ook opleid. 

Daarbij maakt Elsien Gringhuis alléén kleding op bestelling. Zowel voor de retail als consument binnen 5 tot 10 werkdagen is de kleding klaar. Er wordt dus nooit kleding gemaakt dat uiteindelijk in de sale terecht komt.

Missie

Elsien Gringhuis wil bewustwording creëren over duurzaamheid en vakmanschap wat een kledingstuk werkelijk is. En natuurlijk dat mensen kleding gaan dragen die werkelijk goed gemaakt is.

Koop hier de producten van Elsien Gringhuis

20190602_SEG_LOOKBOOK_B03_CH03-916

Duurzaamheid

Van ontwerp tot uiteindelijk product, bij Elsien Gringhuis zit duurzaamheid overal in verweven. Dat houdt in dat de ontwerpen tijdloos zijn en daarom ook doorlopen, dus NIET seizoensgebonden.

20190602_SEG_LOOKBOOK_B03_CH03-987

Innovatie

De ontwerpen van Elsien Gringhuis zijn tijdloos en innovatief in detail en afwerking. In sommige gevallen werkt het label zelfs met zero-waste patronen.

Experiment

Elsien Gringhuis werkt volgens een made to order principe, ook met retailers. Dit is al ver ontwikkelt en laat het systeem langzaam veranderen. Ook in het materiaalgebruik wordt veel onderzoek gedaan hoe ze nog duurzamer kunnen worden.

20190602_SEG_LOOKBOOK_B03_CH03-147

Neem contact op met deze organisatie

Elsien Gringhuis

Meld je aan als onderdeel van het mode ecosysteem

Is jouw organisatie gevestigd in Oost-Gelderland of omstreken? Voel je jezelf verbonden met de mode- / textielketen? En is duurzaamheid, innovatie of experiment een belangrijk onderdeel in je organisatie?