Hul le Kes

Het modelabel Hul le Kes maakt alleen gebruikvan bestaande grondstoffen, niets wordt voor het merk geproduceerd. Ieder product van de Hul le Kes collectie bezit een paspoort waarin de gebruiker zijn verhaal opschrijft.

3F77EB16-8459-48A3-A4FC-37512190A566
"Gebruik mode om je ziel aan te kleden, niet je ego" Sjaak Hullekes

Hul le Kes is het modelabel van Sjaak Hullekes en Sebastiaan Kramer. Met het niche label strijden ze voor een nieuw paradigma rondom mode en textiel. Hul le Kes gaat uit van de esthetiek die in ouderdom verborgen zit en wilt kleding weer bezieling en karakter meegeven. Samen met het Leger des Heils introduceerde het label ‘Hul le Kes ReShared’ een collectie volledig gemaakt uit tweedehands kleding dat niet meer herdraagbaar leek. Ook voor het reguliere Hul le Kes label worden geen nieuwe materialen geproduceerd, zo wordt er gebruik gemaakt van antieke linnen lakens in plaats van nieuwe stoffen. Producten worden van kleur voorzien door te verven met natuurlijke verfstoffen, afkomstig uit bijvoorbeeld reststromen van restaurants. Alle producten worden gemaakt in Arnhem bij Studio RYN.

Missie

Hul le Kes houdt zich bezig met het ontwikkelen van producten die eerlijk en oprecht zijn ontwikkeld en vervaardigd, met liefde voor mens, natuur, materiaal en detail.

A969D5CD-ECCD-4B79-BA6D-084DF4012B0B
ANTIQUE FRENCH LINEN HUL LE KES
DYEING SERVICE
HUL LE KES BOXES PACKAGING

Duurzaamheid

Hul le Kes maakt alleen gebruik van reststromen en wilt mensen laten inzien hoeveel schoonheid er in ouderdom zit.

PASSPORTS HUL LE KES

Innovatie

Innovatie zit voor Hul le Kes in het opnieuw uitvinden van oude ambachten.

 

Experiment

Het label zoekt naar nieuwe verftechnieken en manieren om nieuwe paradigma’s rondom mode aan te snijden.

Neem contact op met deze organisatie

Hul le Kes

Meld je aan als onderdeel van het mode ecosysteem

Is jouw organisatie gevestigd in Oost-Gelderland of omstreken? Voel je jezelf verbonden met de mode- / textielketen? En is duurzaamheid, innovatie of experiment een belangrijk onderdeel in je organisatie?