HEMPJE

HEMPJE houdt zich bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van hennepkleding. Het bedrijf maakt tijdloze basics van premium hennepstof die daarna in-house worden geverfd op een duurzame manier (garment dye).

LIZZYANN HEMPJE_3124

Hempje is een moderne capsule collectie, volledig geproduceerd in Arnhem.

Ontstaan uit liefde voor tanktops en kleur is het gestaag uitgegroeid tot een unisex collectie met tanktops, t-shirts, longsleeves en meer.

De merknaam verwijst niet alleen naar het singlet of tanktop. Het is ook een woordspeling op het Engelse woord voor hennep. De luxueuze vezelhennep waar de Hempjes van gemaakt worden is zacht, sterk, ademend, hypoallergeen en bijzonder duurzaam. Bovendien houdt het je warm in de winter en koel in de zomer.

Elk Hempje wordt ontworpen, gesneden en genaaid in onze Arnhemse studio. Vervolgens wordt het met de hand geverfd in een van onze zorgvuldig ontwikkelde kleuren.

Door het samenbrengen van esthetiek, lokaal vakmanschap en het beste materiaal laat Hempje zien hoe mode er in deze eeuw uit kan zien. Lokaal, transparant, eerlijk en handgemaakt, een waar Nederlands product.

Missie

Hempje heeft als missie om een tijdloze kleding collectie te maken bestaande uit premium hennep kledingstukken. Gericht op lokaal, sociaal en ecologisch verantwoord ondernemerschap.

Koop hier de producten van HEMPJE

LIZZYANN HEMPJE_3381
LIZZYANN HEMPJE_3425

Duurzaamheid

Op een sociale, ecologische en lokale wijze streeft HEMPJE naar optimale duurzaamheid in alles wat het bedrijf doet.

“HEMPJE houdt zich bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van hennepkleding”
LIZZYANN HEMPJE_3295

Innovatie

Door hennep te combineren met lokale en sociale productie maakt HEMPJE een tijdloos kwaliteitsproduct waarbij innovatie centraal staat.

Experiment

HEMPJE wil hennep introduceren als primaire grondstof en duurzame oplossing voor kleding.

LIZZYANN HEMPJE_3580

Neem contact op met deze organisatie

HEMPJE

Meld je aan als onderdeel van het mode ecosysteem

Is jouw organisatie gevestigd in Oost-Gelderland of omstreken? Voel je jezelf verbonden met de mode- / textielketen? En is duurzaamheid, innovatie of experiment een belangrijk onderdeel in je organisatie?